Faste læsere

fredag den 25. april 2014

Fremskridt

Der er sket noget med køkkenet siden sidst. Jeg har lavet dette komfur. Det er et jeg har købt i ubehandlet træ. Jeg har sat andre fødder på, malet det med sort, guld og sort igen. Derefter er det lakeret, og de små fliser er klæbet på. Undskyld den ringe billedkvalitet :-(


Her er et lidt bedre billede efter, at der fyldt ting på. Den lille hylde til højre i billedet er en, jeg lavede for lang tid siden. Den er faktisk fra køkkenet i det oprindelige grønne hus.


Køkkenskabene er færdige. De er bedre end de andre, jeg kasserede, men jeg er stadig ikke helt tilfreds. De får dog lov til at blive for nuværende, måske laver jeg dem om senere. Lige nu er jeg træt af køkkenskabe, der ikke gør som jeg vil - haha.

Den fine hylde med udskæringer er en gave fra Miniseum. Grydelappen er noget fra en swap. Det er blomsterne i den sorte vase også. De andre blomster er en swap som jeg har lavet.

Den delvist skrællede banan på tallerkenen, opbevaringskrukkerne, kagespaden og tæppebankeren på billedet ovenfor er min første månedspakke fra Coco - en klub som sender miniaturepakker hver måned, medmindre man melder fra. Det kan man godt gøre, hvis der er noget, man ikke vil have. De små "guldhøner" på hylden er fra et Chrysnbon kit med en tevogn. Hvis det kan ses, ligger der en opvaskebørste i vasken - netop hjemkøbt fra Miniseum til den nette sum af 65 kr., men så er det også ægte børster, der er på den.


I den øverste skuffe opbevares guldbestikket.


Her ser du kittet med tevognen. Det lille skab har jeg placeret i forstuen.


Her er alle delene til tevognen malet. Der følger altid maling med kittet, men det rækker sjældent, så hvis du har et kit, som ikke skal være træfarvet, så gem malingen. Du kan få god brug for den til andre kit.


Så blev tevognen samlet, nu skal den lakeres. Den skal stå i køkkenet.


Jeg købte også denne lille tekande hos Miniseum. Den skal stå på tevognen.


Det er altid spændende at åbne pakker fra Miniseum. Enten er der dejlig chokolade eller også er den en lille gave med. Denne gang fik jeg en gryde med grydeske. Der er altid kvik ekspedition fra Miniseum. Man modtager næsten altid pakken senest 2 dage efter, at man har bestilt. Birthe Knuth, som ejer Miniseum er kendt i hele Danmark for sit museum og sin miniaturebutik. Kig ind på hendes hjemmeside www.miniseum.dk 


Der mangler stadig en masse i køkkenet, men lige nu tror jeg det får være, som det er. Det er som om inspirationen mangler lige nu. Jeg vil hellere i gang med noget andet.

Rigtig god - vaaarm - weekend til alle. Der er lovet op til 20 grader, hvor skønt. Det skal nydes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar