Faste læsere

torsdag den 25. februar 2016

Møbler

Jeg har for længe siden købt en del kits fra The House of Miniatures, som jeg er begyndt af samle. Jeg har samlet en sofa, men den får I ikke at se endnu - haha.

Jeg har samlet dette entre møbel og 2 stole, som der hører et bord til.



Jeg har pakket et stort spisebord ud, som skal samles.

Jeg har købt et engelsk skrivebord hos Miniseum, som jeg nu vil begynde at samle.


Der er vildt mange dele til - i alt 62 exkl. håndtagene på skufferne.


Først skal alle dele lægges ud på layout arket, så jeg kan kontrollere, at alle dele er der i den rigtige størrelse.

Så skal alle dele gennemgås for flossede ende flader og slibes, så det bliver fint og glat. Hertil bruger jeg sandpapir korn 240.

Herefter skal alle dele samles med malertape i et dry fit, så jeg kan se, at de passer sammen.

Hvis alle dele passer, er tiden så kommet til at lime dem sammen.

Jeg gemmer alle de rå møbler, til jeg har samlet alle de kits jeg har. Når de er samlet kan jeg begynde at bejdse dem. Det er meget lettere at tage hvert lag i en omgang i stedet for at gøre hvert møbel færdigt.

Nu må vi se, hvor langt jeg kommer. Mit håndled er bestemt ikke helt ok endnu, selv om jeg laver mine øvelser hver dag, men jeg kan mærke, at det går fremad, så jeg er optimistisk.

Vi ses, når jeg er i gang med skrivebordet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar