Faste læsere

lørdag den 13. maj 2017

Køkkenet

Jeg startede med at lave skorstenen, som kakkelovnen i hallen kan komme af med røgen, lægge gulvet, og derefter blev væggene beklædt med "mursten" - begge dele købt hos Miniseum, ligesom emhætten og AGA-komfuret. Jeg lavede en bue ind til kældertrappen og satte søjler på hver side (de er mange år gamle, og jeg ved ikke, hvor jeg har dem fra). Søjlerne har jeg selv malet.


Køkkenbordet og hylderne på væggen har jeg selv lavet, og tingene er fra diverse leverandører, venner m.v.


Her set fra en anden vinkel.


I den ene skål er der nylagte æg, og i den anden en skive vandmelon, ½ lime og en åbnet banan. Vistnok købt hos Angie Scarr.


Det lille bord med fiskekassen er en foræring. Kassen på gulvet har jeg selv lavet og porrerne og laksestykkerne har jeg også selv lavet. Mon der er nogen, som stopper katten, inden den stjæler laksen :-) Potteplanten på emhætten er også egen produktion. Kobbertøjet er fra Miniseum.



Ved siden af komfuret ligger 3 små øltønder. Hylden over døren med de hvide krukker er også fra Miniseum. En meget alsidig butik kan du se :-) Guldhanen og -hønen på hylden er et Chrysnbon kit.

På den højre væg hænger et skab til tallerkener og andre småting. Skabet har jeg lavet efter en tutorial fra 1 inch minis, dog har jeg lavet mit i træ.


I hjørnet står kosten parat og tæppebankeren hænger også klar.


Foran nedgangen til kælderen hænger en messingkæde, så man ikke af vanvare falder ned ad trappen. Urtepotten er købt hos Miniseum, men planten har jeg selv lavet. Emaljeskiltene og gasflasken har jeg også selv lavet.



El-måleren på væggen til højre er også hjemmelavet.




På bordet står en glasvase med blomster, en lysestage med lys, en flaske mælk, en dåse småkager, et fad med ost, et krus og en tepotte med tehætte. Tehætten har jeg broderet efter et kit fra Janet Granger. Bordet er mit eget design, men stolene er et kit fra Miniseum. Puden fulgte med nogle møbler, jeg engang købte privat.


Vi er nu nået næsten hele vejen rundt og mangler kun vaskepladsen. Vasken med opvaskepladen har jeg selv lavet. Vasken har afløb lavet af et sugerør og den rustne spand er forsynet med gulvklud. Under opvaskepladen er der plads til diverse vaskemidler, og det er også her, at musefælden har sin plads.

I vasken står en glasskål med den mindste opvaskebørste (fra Miniseum - naturligvis) og på vaskepladen står sulfoen parat.

På væggen hænger 2 vinplakater fra Josmeyer i Alsace. Plakaterne har jeg i 1:1, og de hænger i min spisestue.







Til sidst blev loftet med bjælker sat på. Loftet er malet grønt, ligesom døren ind til spisestuen. Lamperne er fra Miniseum.


 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar