Faste læsere

fredag den 17. januar 2014

Underetagen

I de sidste par dage, har jeg fået styr på underetagen. I kan se på et tidligere billede, hvordan den så ud. Nu er soklen tilføjet og spartlet, og der er sat en skillevæg med en åbning i. Endvidere er der savet huller til vinduer på gavlene.


Efter et par timer, så underetagen nu sådan ud. I husker det var grønt oprindeligt - ik?


Hold da op en forandring. Oprindelig var den nuværende underetage kælder i det oprindelige hus, men det var lidt besværligt, hver gang man skulle til køkkenet, skulle fronten fjernes.

Jeg er virkelig forelsket i trappen op til hoveddøren.

På bagsiden af soklen har jeg ladet et stykke være åbent ind under huset, så jeg kan skjule de elektriske installationer der.

Alle vinduerne er nu bestilt hos Miniseum og ankommer formentligt om en uges tid. Jeg skal have bestilt hoveddøren i England, stuk m.v. hos Sue Cook og gelænder til altanerne skal også købes, men alt til sin tid. Jeg tør ikke købe alting på en gang, for så går det bare op for mig, hvor dyr en hobby det er (gisp).

Jeg tror ikke, at jeg opdager det, når jeg bestiller lidt ad gangen - haha.

Foreløbig skal resten af huset også have udskæringer på gavlene til vinduer, males og limes på underetagen.

Jeg glæder mig mest til at lave fronten med altaner og udsmykning i stuk. Faktisk elsker jeg at lave selve husene. Indretningen er da også sjov, men at lave huset - altså det er skønt, men det er jo begrænset, hvor mange huse man kan have i et værelse på ca. 10 m2 og min mand har sig meget frabedt, at husene breder sig til resten af vores 1:1 hus - øv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar