Faste læsere

tirsdag den 4. februar 2014

Alting tar' tid.

I lørdags lovede jeg billeder af facaden søndag.

Det har jeg så ikke lige nået! Hverken at lave facaden eller fotografe den.

Facaden mangler stadig at blive malet. Måske når jeg det i week-end'en, måske ikke. Jeg får nemlig besøg af mit yngste barnebarn Karoline tusindfryd. Tusindfryd er noget jeg kalder hende, og der skal jo helst ske noget, når hun er på besøg, så hun ikke kommer til at kede sig - gad vide, hvad man skal finde på.

Jeg har bestilt gipsornamenter til facaden og siligum (købt hos Handelshuset Nidaros) (kom i dag) så jeg selv kan lave støbeforme til gips. Det bliver spændende at prøve. Ornamenterne er købt hos Sue Cook i England. OPDATERING: Jeg er senere blevet gjort opmærksom på, at det ikke er fair at masseproducere andres arbejde, som de måske lever af at sælge. Dette havde jeg ikke tænkt over, og vil naturligvis ikke gøre i fremtiden, men ornamenterne er alene produceret med henblik på mit eget arbejde ikke på at videresælge.


Man skal blande de to materialer - lige som modellervoks - og så kan man tage en form af den ting, man gerne vil mangfoldiggøre. Det er et ret dyrt materiale, men jeg håber der er nok til at lave de forme, jeg har brug for. Det hærder på ca. 5 minutter, så man kan jo hurtigt komme videre. Det er straks værre, når man så skal støbe i formen, man kan jo kun lave en ad gangen - medmindre man laver flere forme, men så er gevinsten i kroner og ører, ved at gøre det selv ligesom forsvundet. Jeg ved endnu ikke, hvor længe gips skal hærde, jeg regner med at bruge en 1 uges tid på at lave disse:


Jeg skal også have regnet ud, hvordan jeg laver små franske altaner. Der er mange udfordringer, når man bygger et hus efter et fotografi, og ikke har nogen instruktion, men det er jo bl.a. det, der er sjovt.

Håber snart at kunne vende tilbage med nyt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar