Faste læsere

tirsdag den 25. februar 2014

Facaden stort set færdig.

Jeg havde jo købt nogle gitre, som skulle bruges til altanerne.


Først delte jeg dem på midten, så de kun blev halvt så høje.

Så delte jeg også et par stykker, så de kunne sættes vinkelret på enderne. For det første er det meget besværligt at skære i det hårde plastic, og en sav skærer for meget af. Til sidst fandt jeg på at varme bladet på min hobbykniv i et stearinlys, og så gik det meget nemmere.

Da jeg så skulle sætte stykkerne vinkelret på, var det altså heller ikke bare at lime det på. Tro mig jeg prøvede med sekundlim og plasticlim. Jeg prøvede sågar et smelte dem på, men der var ikke noget af det, der holdt. Til sidst brugte jeg almindelig Danalim. Det er ikke det bedste, men det holder da, og nu sidder de jo et sted, hvor der ikke skal flås alt for meget i dem.



Jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt jeg skal male dutterne i midten guld.


Nu er de dog monteret - hallo der er allerede landet et due.

Så nu kom facaden til at se sådan ud:
OPDATERING: Man er nok ikke i tvivl om, hvem mit forbillede til renoveringen af dette hus er. Jeg har længe været forelsket i dette hus http://une-petite-folie.blogspot. Derfor har det også været min inspiration. Jeg indrømmer, at facaden er næsten identisk, men det er IKKE en kopi. Hverken dimensioner, tag eller rum er magen til. Jeg beklager imidlertid, at jeg ikke forinden har indhentet tilladelse hos Linda Carswell. Jeg er blevet meget klogere siden.


Her er et nærbillede at de små øverste vinduer:


Og et par nærbilleder at hovedtrappen - nåå her er duens partner :-)


Planterne er lånt fra min blomsterbutik. Jeg skal have lavet nogle hertil. Der skal også gro en blåregn på en af altanerne.


Nu skal jeg vist igang med taget? eller ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar