Faste læsere

tirsdag den 18. februar 2014

Matematik og vinkler

Hvordan har I det med matematik og vinkler?

Jeg har som regel ingen problemer med matematik, men vinkler ... OMG.

Jeg har INGEN problemer med at skære vinkler, når det gælder fodpaneler. Alle andre vinkler, især dem der ligger på loftet, kan jeg bare ikke se for mig. Det er sååå frustrerende, at jeg er nødt til at prøve mig frem.

Jeg tager en liste. Den har som regel 3 sider. Jeg holder den i hånden, sådan som den skal sidde. Jeg lægger den i skærekassen, skærer et snit og vupti ... opdager jeg, at snittet skulle have gået den anden vej!!
Man skal endelig også passe på, at man ikke får vendt listen for sååå passer snittet heller ikke - sådan kan jeg få brugt meget liste.

Jeg skulle forsøge mig igen på de franske altaner. Som det ses, lykkedes det til sidst.





Facaden skrider godt fremad. Der er sat "træ" (lavet af karton) på siderne




Altanerne er grundmalet med gesso og monteret - gud ske lov for legoklodser.


De er eminente til at holde ting i vinkel.


Der er mindre franske altaner på de øverste vinduer. Gitteret sidder ikke fast endnu, det er blot en prøve. Jeg har også nået at male det hele.


Snart er facaden færdig, og jeg skal i gang med rummene. Det første bliver køkkenet.
.

3 kommentarer:

  1. <3 Hej Farmor, når jeg läser at du har svärt med listerne kommer jeg at tänke på Lasse når han skulle sätte lister op i gildestuen hahahah han var så sur at han smed hammeren igennem värelset hahahahaha, bortset fra det så er du fantastisk til at bygge, helt utrolig. Knus fra Mormor <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mormor, så har Lasse og jeg det nok på samme måde. Du har jo ellers tidligere belært mig om, hvordan man gør, og det lød da nemt nok dengang :-)

      Slet
  2. Uha, jeg kan slet ikke regne og vinkler ville nok heller ikke være min stærke side, hvis jeg skulle forsøge. Du er dygtig - og modig at kaste dig ud i alt det.

    SvarSlet