Faste læsere

lørdag den 15. februar 2014

Masseproduktion

Støbningen af gipsornamenter er i fuld gang. Det er ikke så svært, som jeg troede, men heller ikke helt nemt. Først og fremmest skal man være sikker på at få gipsblandingen i det rette forhold. Dernæst skal man ikke fylde formene for meget.

Det var nemt at lave formene af Siligum, som er et meget blødt silicone materiale. Man blander de to komponenter til de har en homogen farve. Så lægger man det tæt om det emne, man vil lave en form af - vent 5-10 minutter og pil formen af, som nu er hærdet. Formen kan bruges igen og igen, hvis man ikke er for voldsom ved den.


Her er så det færdige resultet, som jeg er rimeligt tilfreds med.



Jeg har gemt en af hver af originalerne, så jeg kan lave nye forme, hvis jeg får brug for det.

På næste billede kan du få en fornemmelse af hvordan facaden kommer til at se ud.



Gitrene til de franske altaner bliver noget af et arbejde at lave. De er lavet af hårdt plastic, men de skal skæres til på en bestemt måde, så det bliver noget besværligt.

Februar temaet i swap-gruppen er kæledyr, og efter lang betænktningstid har jeg nu fået lavet noget - men du får ikke noget billede at se endnu, så er overraskelsen jo spoleret :-)

I mellemtiden fortsætter arbejdet med facaden - lang vej endnu, før rummene kan begynde at blive indrettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar