Faste læsere

lørdag den 12. april 2014

Køkkenskabe fortsat

I husker mine køkkenskab, som jeg møjsommeligt samlede og malede, sleb og malede? Jeg har skrottet dem! sådan.


Da de var "færdige", var jeg slet ikke tilfreds med dem.
Jeg monterede hængsler - og lågen knækkede.
Jeg skulle sætte skuffer i skabet, og de passede ikke. Lagene af maling havde gjort dem større. 
Vasken blev ikke helt, som jeg havde tænkt mig.

Når sådan noget sker, er det virkelig ærgerligt - men tiden er for kort til at spilde tid og tanker på, hvordan det kunne have været.

Jeg er derfor begyndt på nogle nye skabe - suk - i håb om at de bliver bedre. En ting er dog helt sikkert, man lærer en masse, så noget godt er der da kommet ud af det.

Til gengæld er jeg blevet færdig med min blåregn. Den er nu blevet plantet på en af altanerne og pynter rigtig meget.


Men solen skinner og haven kalder, selv om det endnu ikke er alt for varmt.

Jeg har et par år haft akapantus liljer og har ikke haft held til at overvintre dem. Sidste år købte vi så et mini drivhus i boblefolie og en varmeblæser. Dette blev placeret i det store drivhus, og  se lige her - Store fine skud, billederne er taget for 5 minutter siden.


Mandarintræet står med fine hvide blomsterknopper. De dufter sååå skønt, når de springer ud.


Hylden med krydderurter har også overlevet fint - ja ikke hylden, haha, men krydderurterne. Der er dild, salvie, koriander og schweizisk mynte. I den hvide potte til venstre, er der oregano. Udenfor har jeg krukker med persille, purløg, timian og citronmelisse. De har klaret vinteren fint, og er allerede klar til at høste.


I det store drivhus har vi også en krukke med klematis. I bunden vokser der rosenmynte, som er fantastisk at putte i en kande med vand. Det smager vidunderligt. Det er nok lidt svært at se, men klematissen har allerede store blomsterknopper.


Jeg kan slet ikke vente på, at vejret bliver til at slikke sol på min fine stol, som jeg købte meget, meget billigt på en planteskole. Den skulle have været smidt ud, fordi den var rusten, nu fik den i stedet for et nyt hjem hos mig, og glad er jeg.


Nå det sidste har vist ikke så meget med miniature at gøre, men jeg bliver så grebet og entusiatisk, når foråret spirer.

Rigtig god weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar