Faste læsere

tirsdag den 8. april 2014

Medens vi venter

Medens jeg venter på at køkkenskabene bliver malet og tørrer, bliver malet og tørrer osv. har jeg købt dette chrysnbon samlesæt med en gammel kakkelovn med kulspand og skovl samt en gyngestol med fodskammel.

Chrysnbon har utallige samlesæt og jeg har lavet en masse af dem http://www.dollhouseminiatures.com/Dollhouses/chrysnbonkits.htm.
Linket er til en butik i USA, men lad være med at bestille dem der. Jeg har prøvet, og kom til at betale både moms og told, så det blev enormt dyrt. Du kan bl.a. få nogle af samlesættene hos www.miniseum.dk eller www.dukkehusbutikken.dk . Selv om de er lavet af plastic, kan de blive meget fine med den rette behandling. En anden fordel er, at størrelsen er mere naturtro en mange ting, man kan købe færdige.


Som det fremgår af billedet på pakken er alting i dette kit sort - plastic sort. Jeg har malet alle delene - undtagen stolen og fodskamlen - med en matsort. Herefter er fødderne og nogle af delene på lågen samt skovlen og kulspanden udvendigt malet med guld i 2 omgange. Skorstenen har også fået et tyndt guldlag. Før det var helt tørt blev det igen malet med en meget tynd sort mat maling. Skorstene fik to 2 gange af den tynde sorte, så man bare lige i genskinnet kan ane "guldet". Pladen under ovnen var oprindeligt meget sølvfarvet og havde et overføringsbillede, som skulle sættes på.

Jeg sleb pladen med en slibesvamp for at gøre den mere gammel og brugt og undlod overføringsbilledet. Kulspanden blev malet med sølv/sort indvendigt, og kullene fik også en omgang sølv, tynd sort farve, et tyndt lag lak og så igen sort maling, som fik dem til at skinne med en dybde af sølv.


Til sidst tog jeg noget pastelkridt, skrabede lidt af farven ned i noget vand og malede meget tyndt diverse strategiske steder for at illudere rust.

Jeg har installeret en rød diodelampe i ovnen, så det ser ud som om der ild i den.


Gyngestolen og fodskamlen er ved at blive ..... malet. De skal være hvide og ligger og tørrer.

Men nu må køkkenskabene også være ved at være tørre. Jeg bager et dejligt grydebrød, mens jeg skriver dette, så senere står den på friskbagt brød med ost uhmm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar