Faste læsere

fredag den 16. maj 2014

Mere herreværelse

Jeg har lavet små "sømhuller" i gulvet.


Givet det og fodpaneler egelasur lak. Da det var tørt, blev det slebet og fik lak en gang mere. Når det er tørt, skal det slibes igen, og så have noget mat lak.


Ledningen fra lampen i forstuen i underetagen har nu fået en rille, den kan ligge i, så gulvet kan ligge plant.


Så har jeg boret et hul i bagvæggen og ført ledningen derud. Jeg har sat malertape hen over rillen for at holde på ledningen.


Så troede jeg, at jeg kunne tapetsere væggene, inden jeg monterede gulv og fodpaneler - men øv bøv - se engang hvordan det buler. Det ser ud ad h... til, selv om det har ligget i pres, medens det tørrede. Jeg har limet tapeten på karton og brugt god tapetklister, men åbenbart ikke godt nok. Nu vil jeg købe noget spraylim og forsøge med det. Selve tapetet er godt nok kraftigt, næsten kartonagtigt, men det må kunne lade sig gøre. Det har sådan en fin struktur.


Jeg har også fået savet ud til døren i væggen ind til stuen.


Jeg har lavet den inderste ramme af døren af nogle lister, som har samme tykkelse som væggen, som er 6 mm.


Den udvendige ramme om døren samt fodtrinet er også monteret. Det er ikke limet fast i døråbningen endnu. Ligger blot i spænd, medens det tørrer. Jeg har bestilt lister til selve døren, da jeg ikke havde nogle, som var egnede. Hvorfor har man altid alt muligt andet, end det man lige skal bruge???

Døren skal laves først, før det hele kan samles. Jeg har endnu ikke besluttet mig til, om døren skal have hængsler eller om der skal en "pind" øverst og nederst, som døren drejer omkring.


Jeg har dog besluttet, at loftet skal se sådan ud:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar