Faste læsere

torsdag den 14. august 2014

Tilbage igen.





Som jeg fortalte i sidste indlæg, var jeg før sommerferien på kursus i Tune hos Angie Scarr. Vi lavede et fiskebord de første tre dage med bl.a. blæksprutter



og laks. Billedet viser begyndelsen på laksen. Man skulle ikke tro, at det vil blive en fisk - vel?


Efter at have lavet "indmaden" skal den forlænges. Man trykker og masserer og må passe på, at alle lag følger med.


Se nu her - nu begynder det at ligne noget.


Bagefter fik laksen skind på - det er en større proces, som involverer pastamaskine og flere farver fimo, som sættes sammen i trekanter, foldes og køres gennem pastamaskine flere gange, indtil man har en meget tynd plade fimo hvor farver går over i hinanden. Her ses laksestykket med skind og det hele mellem hummer og muslinger.


Det blev også til nogle makreller og røgede fiskefiletter.




Vi lavede også hummer og rejer, muslinger og meget mere. Så nu står min stadevogn fyldt med dejlig fisk og skaldyr.


De sidste to dage af  ugen blev brugt til "En kunstners opstilling", hvor vi lavede alt det "spiselige" og forsøgte at stille tingene rigtigt kunstnerisk op. Krukkerne på bordet er fremstillet specielt til dette kursus og fantastisk flotte.

Andre som fulgte et dukkekursus, havde brugt de 3 første dage på at lave kunstneren, som forsøger at male opstillingen. Jeg må se hvad jeg kan gøre i den retning.

Nu har jeg i hvert fald fundet ud af, at et af loftsværelserne skal være atelier for en kunstmaler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar