Faste læsere

søndag den 14. september 2014

Chatollet færdigt.

Så blev chatollet endeligt færdigt. Det er kun de små skuffer, der kan åbnes. De andre er bare snydeskuffer.



Og her står det så på sin plads i soveværelset, fyldt med alle de ting, en dame ikke kan undvære.


På øverste hylde står billedet af ægtemanden og en lille glasskål til hårnåle m.v.

På mellemste hylde er et billede af sønnen og en bakke med neglefile m.v.

Nederst står det flotte forgyldte ur.


I skufferne ligger fly- og teaterbilletter og små hemmelige breve.

På pladen er en lille beholder til servietter, kam, børste, spejl og et stearinlys i en messingstage.


Så langt er jeg nået med mit broderi til den lille skammel, der skal stå foran chatollet. Der mangler ikke meget.


Jeg har købt denne bog om, hvordan man laver en brodereboks til opbevaring af sakse, målebånd, nåle osv. Jeg er meget betaget af den, og kan slet ikke vente på at komme i gang, men nu MÅ jeg give mig god tid, og ikke være så utålmodig at tro, at det hele kan være færdigt, før jeg er begyndt - det har jeg desværre en tendens til :-( Boksen er 1:1, så det er ikke miniature. Jeg har købt bogen hos www.amazon.co.uk


Her på bagsiden kan man se alle tingene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar