Faste læsere

torsdag den 29. januar 2015

Færdig trappe

Yes - endelig blev trappen færdig. Hold da op et arbejde. Meget mere besværligt, end jeg nogensinde havde troet, men også sjovt og spændende. Når man tænker på, at det er min første trappe, som jeg har lavet fra bunden, er jeg faktisk godt tilfreds.

Den er lavet af balsatræ, købte spindler, købt gelænder og købte verandastolper, som er skåret til, så de passer op til loftet.

Efter samling ad flere omgange, valnøddebejdse ad 2 omgange og lakering ad 3 omgange blev resultatet sådan her tadaaaa:



 
Verandastolperne skal limes på loftet, når det engang bliver monteret, så de skal nok blive lige, selv om de ser lidt skæve ud lige nu. Jeg elsker bare det rum, og glæder mig til at møblere med reoler, masser af bøger, lamper osv. men der er meget, meget lang vej endnu. Der mangler mursten på næsten hele huset, døre, vinduer, spisestue, køkken, stue, soveværelse, badeværelse, syrum og atelier - nok til flere års arbejde, men det er også nødvendigt, for det bliver nok det sidste hus jeg laver.
 
Jeg har købt en kasse med assorteret finer. Noget skal jeg selv bruge, men der er langt mere, end jeg nogensinde får brugt, så har du brug for noget finer, sælger jeg gerne noget af mit. Størrelsen er ca. som A4, tykkelsen er 0,6 mm, og der er valnød, teak, mahogni m.v. Pris pr. ark kr. 20,00 plus porto. Bare lad mig vide, hvad du skal bruge.

2 kommentarer:

  1. Wauww.. sikke en flot trappe, jeg er imponeret. Er selv i gang med trapper, det er ganske som du siger, meget udfordrende.. men også meget spændende. :)

    SvarSlet
  2. You did a great job of the stairs, they look fabulous. You know the veneer comes in very handy if you want to make kitchen cabinets or flooring. It is cheaper than buying solid hardwood so you should keep it for later projects =0)

    SvarSlet