Faste læsere

lørdag den 14. februar 2015

Facaden

Facaden på huset skrider fremad. Jeg mangler at lave mursten til gavlen, hvor skorsten sidder, men der er håb forude. Jeg tror jeg kan nøjes med 2 bakker æg - haha

Her ses den anden gavl - modsat skorstenen. Der skal være tag på det skrå stykke og her skal køkkenet være. Ovenover kommer badeværelset. Som det ses, er soklen blev malet lysegrå.


Her er facaden med hoveddør ind til hallen og ved siden af kommer spisestuen med dør ud til køkkenet.


Her er murstenene malet første gang med murstensrød.


 
Og her er der malet 2. gang og vådt i vådt med sort for at få den brændte tone frem i murstenene.


Når det er tørt i morgen, skal der fuges, og så kan jeg begynde at tænke på døre og vinduer.


Medens malingen tørrer er jeg gået i gang med at lægge gulvet til spisestuen.


De små stykker er skåret ud af finer. 1 cm i bredden og 4 cm i længden.


Men gulvet skal jo også have tid til at tørre, så mens det tørrer, er jeg i gang med vægstykket til hallen. Det skrider også pænt fremad.


Herligt at have en masse at lave.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det rigtig godt ud. Og jeg er dybt imponeret af dit broderi, det glæder jeg mig til at se færdig.

    SvarSlet
  2. Tak for din søde kommentar :-)

    SvarSlet