Faste læsere

søndag den 5. april 2015

Køkken del 1.

Jeg har lave overskabe til køkkenet. Jeg brugte fyrretræ til at lave rammen af skabet.


Dernæst skar jeg valnøddefiner til at fore skabet samt bagbeklædning. Jeg lavede også en ekstra side, hvor jeg limede drejet træ på forkanten til pynt.


Her er skabet fineret indvendigt, og den ekstra side er også monteret. Skabet blev også fineret udvendigt på de tre synlige sider samt top og bund.


Skabslågen blev lavet efter samme princip.


Sprosserne i midten af døren blev undersænket, så de ligger fladt ovenpå hinanden.


Der blev også limet holdere til "glas" hylden.


Hængsler blev monteret i lågen.


Til sidst blev skabet olieret og håndtag og "glas" i lågen monteret. Det er lidt svært at se på fotografiet, men den øverste flade på håndtaget har jeg malet med guld.


Her hænger det ene overskab så i køkkenet. Den lille glasvase er købt hos Minimum World.
Gardiner er lavet af en gammel blonde, jeg havde liggende.


Vue af hele køkkenet. Gulvbelægningen er fra Les Chinoiseries i Spanien, tapetet er fra Miniseum. Jeg er nu gået i gang med underskabe og vask. Der skal være de samme gardiner på det andet vindue.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar