Faste læsere

lørdag den 18. april 2015

Køkken del 2.

Ja - jeg ved det godt. Det er alt for længe siden sidste indlæg, men jeg er altså ikke særlig god til at lave køkkenskabe. Jeg har prøvet det før, og dengang blev de heller ikke gode. Jeg ved ikke, hvad jeg gør galt, men helt tilfreds bliver jeg altså ikke.

Her er et af underskabene, so far so good foreløbig.


Jeg har lavet en holder til viskestykker m.v., som skal sidde i et smalt underskab. Holderen er lavet af et lille stykke træ, som er bejdset, og selve holderne er små rundstokke malet med guldfarve.
 

Sådan ser skabet ud med holderen monteret. Jeg har selv et sådan skab i mit 1:1 hus, og jeg ville ikke undvære det for noget. I mit 1:1 hus kan holderen trækkes ud, det kan den ikke mit 1:12 hus, men det gør ikke noget.


Jeg tænkte, at der også skulle være en lille spiseplads i køkkenet, som kan bruges til hverdag. Bordet er lavet af 3 mm træ, som er beklædt med "marmor". Kanten er et stykke karton, som er malet med sølv. For enden af bordpladen er monteret en tilsvarende lille plade, som er limet på enden af bordpladen og skruet ind i væggen. Bordbenet er en rundstok, som er malet med sølv og monteret i et øje til snørebånd, som er boret ned i gulvet. Nu har det andet vindue også fået gardin.


Endelig blev underskabene så færdige og monteret. De er ikke perfekte, men får være indtil videre. Bordpladen er monteret med samme "marmor" som den lille spiseplads, og der er monteret en hulkelliste på kanterne ind mod væggen. Listen er bejdset med valnød, så den passer til skabene, som jo er fineret både ud- og indvendigt med valnød finer.


Vasken er en klar plasticvask, som jeg har malet med sølv, så den ligner en stålvask. Armaturet er købt færdigt.


Her et lille kik ind i et af skabene, som er forsynet med en hylde.


Under vasken er der selvfølgelig monteret et afløb, som er lavet af et sugerør.

 
Her får i et lille indtryk af, hvordan køkkenet kommer til at se ud, når komfur og køleskab bliver sat ind.


Jeg har købt en blonde hos Miniseum og brugt noget af den som gardin for hoveddøren i hallen.


Mellem hallen og spisestuen havde jeg oprindeligt planlagt en dør, men jeg har skiftet mening og synes, at der i stedet skal være et forhæng på en gardinstang. Jeg er ved at hækle forhænget af sytråd med 0,75 hæklenål. Spørg lige om det er svært og tager lang tid .... JA, og jeg glæder mig bare vildt meget til det er færdigt.


Det var så underetagen, som blev nogenlunde klar til at møblere. Nu skal etageadskillelsen til 1. sal monteres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar