Faste læsere

mandag den 11. maj 2015

Ting der bliver færdige

Heldigvis bliver nogle ting færdige i takt med, at nye påbegyndes. Således er døren til badeværelset monteret og "blyindfattet" rude sat i. Så nu kan jeg gå videre til næste rum.


Køkkenet har også fået tag på, så her er der heller ikke mere at gøre lige nu.


Listerne, som er brugt til sternbrædder.



Jeg fik også lige lavet et lille fuglehus.


Det er nu monteret på gavlen.

 
Gavlen er også færdig foreløbig. Taget på badeværelset er - som alle tagene -monteret med tagspåner, inddækninger, sternbrædder og mos diverse strategiske steder.
 


Jeg er dog langt fra færdig med facaden. Jeg gik i gang med at lave karnappen,


og lavede en kopi i karton, som tapetet skal limes på.


Herefter blev karnappen limet på facaden. Her set inde fra det, der bliver soveværelse


og her set ude fra.


Jeg lavede en vindueskarm til karnappen i karton,


og beklædte den med selvklæbende marmor.


Jeg begyndte på verandataget, som skal sidde over hoveddøren på facaden.
 



 
Undersiden af verandataget har jeg malet med samme hjemmelavede grønne farve, som sternbrædderne har fået. Jeg havde en lille rest brun, som jeg blandede med meget lysegrøn og en smule hvid, så fik jeg denne dejlige grønne farve, som jeg nu håber, jeg har nok af til resten af huset.
 
 
Karnappen på facaden skal beklædes med mursten for at få bare lidt afveksling, og verandataget skal så monteres til højre for karnappen under vinduet.
 


Fortsættelse følger :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar