Faste læsere

tirsdag den 26. maj 2015

Facade igen, igen

 
Seneste nye skud på facaden er karnappen på 1. sal. Den har nu fået mursten
 

og vindue. Hele huset er nu også forsynet med sålbænke under alle vinduer.


 Jeg har lavet terrassen, som skal være foran hoveddøren. Gulvet er monteret med brædder og soklen er malet med samme maling, som soklen på resten af huset. Trapperne fra terrassen er lavet af balsatræ. De skal også males med sokkelmaling.


Søjlerne og de korte stolper er tilpasset, og det er gelænderlisterne også. De korte stolper er den nederste og øverste del af en søjle. På toppen af hver stolpe har jeg limet en trækugle, og oven på den en lille sort porcelænskugle. Det hele skal bejdses med valnød. Midterstykket af stolperne har jeg gemt til fremtidigt projekt.


 Jeg har boret et hul i terrassegulvet og banket et metalstykke ned i hvert hul. Jeg har også boret hul i bunden af balustrene og derefter limet dem ned over metalstifterne for at holde dem på plads. Bagefter er gelænderlisterne lagt på.
 

Her er så den færdige terrasse med strategisk anbragt mos.


Her er terrassen foran huset. Jeg er virkelig vild med den terrasse og synes den er lykkedes godt for mig. Jeg tror der skal være en lille bænk i svensk stil til højre på terrassen.



Nu mangler jeg faktisk kun taget på det store hus, før jeg kan begynde at færdiggøre den indvendige del.

Jeg har fået min mand til at lave et rullebord til mig, som er lidt større end grundarealet på huset. Som det nu står på et bord, skal det drejes rundt hver gang, man skal se ind i huset, og jeg kan da godt forudse, hvor mange ting der vil vælte rundt, hver gang jeg skal vende huset - og det bliver jo ikke lettere :-) - så på et rullebord vil det være let at fremvise fra begge sider. Desuden er der så også lidt udenomsplads, som kan være græsplæne, indkørsel, blomsterbed - eller måske noget helt andet. Mulighederne er jo mange.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar