Faste læsere

lørdag den 21. november 2015

Sidste rum

De to sidste rum, jeg manglede, var systuen og atelieret. Ydervæggene i atelieret har fået murstenstapet.
 


Gulvet i atelieret har jeg lavet af finer. Jeg havde nogle små plader, som jeg skar ud i 10 mm bredde. Derefter limede jeg stavene på karton og sørgede for, at længderne var forskellige.


Eftersom det er et atelier, skal gulvet også være et gammelt plankegulv, som selvfølgelig har revner og sprækker. Disse lavede jeg med sort maling og en ganske tynd pensel. Hefter blev gulvet slebet.


Så var det tid til lakering - slibning - lakering - slibning og lakering. Til sidst blev det finslebet med ståluld.


Og sådan ser det ud, når det er på plads i atelieret. Som I kan se, er der også allerede installeret en kakkelovn, så den stakkels kunstner ikke kommer til at fryse.


Væggen ind til sy stuen, der mangler en liste for enden af væggen, men spotlightet er monteret, så kunstneren kan se at male.
 

Hele atelieret med plankegulvet, som jeg er meget tilfreds med.


Der er skam også sømhuller i gulvet :-)


Og her har vi så sy værelset. Nu kan taget limes på, og så skal jeg i gang med at møblere, men først skal møblerne laves. Mere om det i næste indlæg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar