Faste læsere

lørdag den 16. april 2016

Skrivebord fortsat

Vi efterlod skrivebordet i sidste post hvor det havde fået sealer på alle flader. Efter tørring fik det 3 lag lak.


Skriveunderlaget blev limet på, og hængsler blev påmonteret alle skuffer.





Her står det så færdigt i huset. De små bøger fra MiniMundus passer fint på bordet sammen med bogstøtterne fra Miniseum. Her er også plads til blækpapir og blækhus. Desværre ryger herren i huset cigarer, så han har også placeret et askebæger med en cigar :-(


Her er stolene til spisestuen så samlet og har fået 1 lagt valnøddebejdse.


Det er som om, jeg trænger til en pause fra møbelbyggeri. Jeg er mere til broderi i øjeblikket. Jeg er i gang med et påfugletæppe. Billedet herunder er fra begyndelsen af november 2014.


Og så langt er jeg nået her i april 2016. Det skal dog siges, at jeg i mellemtiden også har broderet det store vægtæppe, som jeg viste i sidste post.


For et stykke tid siden faldt jeg over en blog med broderier. http://www.needlenthread.com/ Mary Corbet er fantastisk til at brodere. Der er mange tips på hendes blog, og hun har bl.a. anmeldt en bog af Hazel Blomkamp, ligesom hun er ved at brodere et af mønstrene fra bogen. Broderi metoden hedder Crewel eller Jakobean.

Jeg blev fuldstændig fascineret af billeder og omtale og måtte bare eje denne bog. Så jeg købte den og en anden her https://www.hazelblomkamp.com/ Samtidig købte jeg et kit - A sherry for Jack. Som det ses på billedet skal det monteres på en lille drink bakke. Det bliver syet med DMC tråd - både almindelige og metalliske og indeholder også broderier med perler.

Jeg bliver nok ikke færdig med påfugletæpper, før jeg begynder på a sherry for Jack (det skal lige nævnes, at det ikke er miniature men 1:1).

Hazel Blomkamp bor i Syd Afrika, men det tog alligel mindre end 10 dage, før jeg havde min pakke. Hvis du går ind i hendes webshop, så vær opmærksom på, at du skal vælge, hvad du vil købe for at se pris. Det er så smart, at du kan vælge et helt kit, kun stof, kun tråd, kun perler eller en kombination heraf.

Priserne er angivet i R - sydafrikansk valuta - som har en omregningskurs på ca. 0,44. Desværre er det jo således, at fragt er dyr, og fra Sydafrika kommer der ligeledes told og moms på, så disse omkostninger kommer hurtigt op i samme pris som selve kittet. Alligevel synes jeg ikke det er særligt dyrt. Alt i alt kom jeg af med ca. 1.200,00 Dkr. for alt, hvad jeg skal bruge til det færdige broderi.


1 kommentar: