Faste læsere

mandag den 28. marts 2016

skrivebord m.m.


Jeg er endelig blevet færdig med vægtæppet. Det var sjovt, men også meget svært, især rammen drillede mig meget. Men nu er det altså færdigt, og hænger i hallen, som I vil se senere.



Det går fint fremad med skrivebordet. Efter at jeg fik tilsendt reservedele, gik det næsten som en leg.
Her er det samlede skrivebord. Det har fået sealer på alle endeflader.


Her har det så fået mahogni bejdse.


Og her har det fået sealer på alle flader, og derefter er der påført sort bejdse (halvblank), som er tørret af straks det er påført. Derved kan man stadig se mahognifarven, men sammenlignet med billedet herover, gør det en kæmpe forskel. Man påfører små arealer ad gangen, og tørrer af med en blød bomuldsklud. Der tørres mest af i midten, som så står lidt med lys end resten af arealet.

Efter at det har tørret i mange timer, kommes først lag lak på.


 
Sammen med reservedelene fik jeg et bogkit. Jeg malede omslagene indvendigt, fordi det er lidt større end "bogen", og den lille kant, man kan se, virker derfor mere naturlig.
 

Kanten af "bøgerne" blev malet med guld.


Hvorefter omslagene blev limet på. Ser faktisk helt naturtro ud.

 
Til skrivebordet købte jeg nogle bogstøtter hos Miniseum.
 

De blev først vasket i sæbevand og derefter grundet med Gesso.


Selve støtten blev malet med guld og figurerne malet. Den lille djævel til venstre fik rødt hår, brun hud og sorte horn. Uskylden til højre fik beige hud, gult hår og blå øjne.


Da det hele var tørt, malede jeg en tynd, tynd overflade med guld, så det ser ud som om, guldet skinner gennem malingen.


Her er så det færdige resultat. Jeg beklager billedkvaliteten, de er temmelig små - et par centimer i højden - så de er svære at fotografere.

 
Her i påsken har jeg også fået tid til et par andre ting. En lille kommode og et bord til hallen. Begge dele er lavet efter samme princip.
 
Samle, slibe, seale, bejdse, seale, mørk bejdse, lak og lak.
 




 
Og her tingene så sat på plads i hallen sammen med 2 stole. Kommode, bord og stole er fra The House of Miniatures, købt på e-bay i USA. Lamper, gardin, urne, piedestal med buste, og figur på kommoden er alle fra Miniseum. Tasken på stolen er en swap-gave og krukke med bregne,  indkøbsposen og blomster er lavet af mig.
 

Naturligvis er der lys på vægtæppet.





 
Det var alt for denne gang. Næste projekt bliver spisebord og stole.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar