Faste læsere

søndag den 26. juni 2016

En bil til huset?

Jeg har længe haft en ønske om at lave en bil til huset, men der findes ikke så mange samlesæt i 1:12, når det kommer til biler. Jeg faldt imidlertid for en gammel Bentley, som jeg købte i England.

Efter et stykke tid, hvor jeg havde samlet på livet løs og malet, malet og malet, opdagede jeg, at der manglede en del.

Jeg skrev til Airfix, som har lavet kittet, at jeg manglede en del, og der gik ikke mange dage, før de havde sendt den del, jeg manglede. Rigtig god service.

Det er en meget informativ instruktionsbog, der følger med kittet, når det gælder motor og undervogn, så jeg var meget tilfreds og frydede mig over, at bilen begyndte at tage form.

Se bare her, hvor fin den er.




Jeg er nu nået hertil med møje og besvær. Bilen ser stadig fin ud, men den har en del mangler, som skyldes rækkefølgen af samlinger og manglende instruktion. Jeg har gjort som beskrevet i instruktionen, meeen kunne jeg gøre det hele om, ville jeg samle delene i en helt anden rækkefølge.

Efterhånden som jeg må skille tingene ad igen for at tilføje dele, der først er beskrevet senere, kan det ikke undgå at gå ud over finishen, som bliver forringet. Det ærgrer mig rigtig meget. Jeg vil jo gerne have, at det bliver perfekt.


Som det fremgår, mangler jeg at montere motorhjelm og skærme. Motorhjelmen skal ikke limes fast, men hvordan dælen skal den så sidde uden at falde af - det står der ikke noget om.
 

Skærmholderne skal sidde inde bagved hjulet, men jeg begriber ikke, hvordan man kommer til at gøre dem fast, nu hvor hjulene er limet på, hvilket de faktisk ikke skulle have været. De skulle kunne dreje rundt, men hvis de bare sad løst på,  blev de ved med at falde af.


Jeg kunne skrige af frustration og smide det hele ud af vinduet. Ikke nok med at jeg har investeret ca. 800 kr. i selve kittet, så har jeg også købt airbrush pistol og malerkasse - disse kan selvfølgelig bruges igen, men det er efterhånden en temmelig stor udskrivning til noget, som jeg med mig selv ved, jeg ikke bliver tilfreds med.

Det er som om, at man er blevet træt af skrive instruktionen i takt med at bilen skulle være færdig, derfor er den sidste tredjedel meget sløset og mangelfuld.

Så hvad gør jeg nu, jeg VIL have en bil til huset. Jeg har set masser af biler på nettet, jeg meget gerne vil have, de har bare ikke det rigtige størrelsesforhold. Den eneste anden bil jeg kan finde er en Morris Mascot, men der er altså for kedelig. Eller skal jeg overgive mig og købe en færdig bil, men det er altså sjovere at lave den selv.

Jeg må gå i tænkeboksen og finde ud af noget. Hvis I kender nogle hjemmesider, som sælger samlesæt til biler i 1:12, så please please giv mig besked.

Denne her bil er da bare for sød, men den koster € 129,90, og er desværre udsolgt, hvilket mange modelbiler er. Billedet er lånt fra www.carmodel.com

SUN-STAR 04773 Scale 1/12  MORRIS MINOR 1000 TOURER CONVERTIBLE 1963 GREEN GREY


Ingen kommentarer:

Send en kommentar