Faste læsere

søndag den 16. april 2017

Hallen første del

Vi forlader nu terrassen og balkonen og går ind ad hoveddøren til hallen.

Hvordan gulvet er lavet er beskrevet i et tidligere indlæg http://miniaturedukkehuse.blogspot.dk/2017/03/terrassen-anden-del.html.

Tapetet er fra Les Chinoiseries i Spanien.


Hos Shapeways købte jeg vindueslåsene og malede dem med guldbronce. Stangen i låsen er blomstertråd der er malet sort. Tapetsering, montering af vindue og lister gik helt efter planen - nemt og smertefrit.


Så var det tid til at lave trappen og til første sal. Her er et billede af FØRSTE forsøg, som jeg syntes var megaflot, lige indtil jeg prøveopstillede den der, hvor den skulle være.



Som I kan se skal den være vinkelret langs væggene, medens den yderste vange skal være buet. Når jeg har lavet næsten hele trappen, er det som om, der er et forkert vrid i trappen, og trinene er ikke i vater grrrr ##!!?##.

Jeg har min viden om trapper herfra https://www.google.dk/search?q=trappe+m%C3%A5l+beregning&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwja1LHw36jTAhUB2CwKHRLYD3sQ_AUIBigB&biw=1920&bih=911#imgrc=dh1jQ5-p5dZuIM:&spf=191 og det er en større videnskab skulle jeg hilse og sige.


Nå men det er mindst 14 dage siden jeg begyndte på trappen, og efter at have brugt næsten 2 ruller afdækningstape og skåret nye trin, lister og vanger ser I nedenunder mit FJERDE forsøg, som bare skal blive rigtig. Jeg nægter at give op - på et eller andet tidspunkt må jeg se lyset og lave en perfekt trappe. Vi ses igen, når jeg er nået dertil.

2 kommentarer:

  1. Well Grandmother, I know your pain! Staircases have never cooperated with me either but I must applaud your steely determination, to make them right!
    Meanwhile the mural wallpaper looks Wonderful AND so does your door unit- all I can say is WOW!!!

    elizabeth

    SvarSlet
  2. Thank you Elizabeth. I think I have solved the problem by now. You will see in a while. I am going to Italy on Sunday and will stay there for about 10 days but when I get back I think I will be finished with the stairs.

    SvarSlet