Faste læsere

lørdag den 17. februar 2018

Sideværelse til bibliotek



 Jeg syntes der manglede en ting på væggen i biblioteket, så jeg kopierede min families våbenskjold, gav det lidt farve, og satte det fast på væggen. Nu er biblioteket helt færdigt.
 

Når man "kun" skal møblere et rum, går det dejligt hurtigt, så jeg kan allerede nu præsentere jer for det møblerede sideværelse til biblioteket.

 
På væggen hænger et Europa kort og en lille kalender. På den lille reol står en morter og et billede.
 
På bordet står en kande med tulipaner (begge hjemmelavet) et glas vand, en sammenrullet avis og en lysestage med lys i.
 
Den lille skammel har jeg broderet. På gulvet ligger et dejligt hvidt væg til væg tæppe.
 
 
På kaminhylden står endnu et billede samt to danse damer. Oprindeligt bare metal figurer, som jeg har malet.

 
Broderiet på ramme har jeg også lavet. Den og skamlen er kits fra Janet Granger Embroidery.


På chaiselongen ligger et udvalg af LP plader. Chaiselongen har jeg lavet efter en tutorial fra 1 inch Minis.


På skrivepulten (et kit fra Miniseum) ligger en opslået bog, som er en gave.

Blomsten i hjørnet har jeg selv lavet, og også den lille brændekurv fyldt med brænde.


Jeg er nu gået i gang med at lave gelænder fra spille værelsets kig til biblioteket. Vi kan jo ikke have, at nogen falder ned og slår sig lol.

8 kommentarer:

  1. Hej Farmor,
    Hvilket smukt værelse. Det er et dejligt tilbagetog, og jeg kan godt lide måden du færdiggør og få adgang til.
    Stort kram
    Giac

    SvarSlet
  2. Hi Giac
    Thank you for your kind comment :-)
    Hugs Farmor

    SvarSlet
  3. A lovely warm and inviting room.
    Cheers!
    Carriexx

    SvarSlet
  4. Hi Jette! I can plainly see that the lady of the house uses this room as her personal retreat.
    The needlework in the frame and the comfortable recliner with the LP's resting on it shows me that Madame often escapes to this room to listen to HER music whilst she sews or writes letters to family friends in Canada where the buffalo head in the Library is from. ;)
    I think though that the only thing missing is a throw for over her legs for when she falls asleep before the record ends. :D

    SvarSlet
  5. Dear Elizabeth
    You are right. I will at once make her a cozy blanket :-)

    SvarSlet
  6. this look so beautifull dear love it,thanks for sharing..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    SvarSlet
  7. Thank you Sophi. Happy you like my blog.

    SvarSlet