Faste læsere

fredag den 7. december 2018

Bagatelle III

Jeg er stadig i gang med facaden på huset, så jeg startede med at male ydermuren. Jeg ville gerne have at man skulle kunne se, at malingen er gammel og krakeleret, så jeg gav det hele en gang hvid akryl maling.

Da det var tørt, malede jeg med krakeleringslak. Ikke over det hele, kun de steder, jeg syntes det ville være naturligt, at malingen var krakeleret.

Til sidst - da lakken var tør - malede jeg en gang med lyserød akryl maling, som jeg blandede med lidt hvid maling.

 

Her kan man se krakeleringen.

 
 
Og her er ansigts plaqueten indsat.
 
 
Der skal jo også nogle facadesten på. Også her brugte jeg Aka Line skumplader, men nu kun 2 mm tykke. Jeg pillede pappet af på begge sider af skumpappet, så jeg kom ned til det rene skum.
 

Det er altså utroligt let at arbejde med, dog skal man være forsigtig, når man piller pappet af, så skummet ikke knækker.


Mine baner knækkede dog nogle steder, men i virkeligheden har stenene jo også nogle revner, så det betød ikke så meget. Allerede inden behandling har skummet en stenstruktur, som er meget passende.

Fugerne mellem stenene laves med ryggen af en lineal, som presses let net i skummet. Når fugerne på oversiden er lavet, bruger jeg samme teknik på kanten af skummet.


 
De blev herefter spray malet 2 gange med mat hvid, hvorefter de blev limet på facaden.
 
 
Nu skal de så have opfrisket fugerne og ældes lidt, så det ser lidt mere naturligt ud. Vinduerne er også ved at være på plads, og der begynder at tegne sig et billede af helheden.


6 kommentarer:

  1. The aged and faded pink is really lovely Jette and I Adore the way you have made your bricks too! :D

    elizabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Elizabeth. Have you closed Down for good?

      Slet
  2. Det ser rigtig godt ud Jette, isaer dine skum-sten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna - det er sååå nemt at arbejde med.

      Slet
  3. Hej Farmor,
    Jeg kan virkelig godt lide væggeffekten. Den knitrende er meget flot.
    Stenearbejdet er det perfekte touch.
    Stort kram
    Giac

    SvarSlet
  4. Thank you Giac. I am always looking forward to your comments.

    SvarSlet