Faste læsere

tirsdag den 27. november 2018

Bagatelle II

Næste step var at montere væggene til gulvet. Først skar jeg dog huller til vinduerne. Der skal laves mange vinduer, som du kan se.

Jeg bliver mere og mere glad for at arbejde med denne type skumpap. Det er supernemt at skære i samtidig med, at det ikke vejer noget.


I de små huller over vinduerne skal der indsættes nogle ansigts plaketter. Huset er sådan set klar til at blive malet nu.


I stedet begyndte jeg at lave trappen foran huset. Jeg skar skumpap til og pillede pappet af skummet, som det tydeligt ses.


Jeg skar 3 trin i forskellig bredde, som jeg så limede sammen.


Da det var tørt skar jeg to huller ud i trappen, så underdelen til figurerne kunne laves. Der blev limet yderligere to lag skum på disse underdele, hvorefter jeg sleb dem, så det ikke bare var to firkanter.


Ind i mellem lavede jeg vinduer. Pladerne nederst på vinduerne blev kogt og sat i spænd på den buede væg for at få faconen.


Jeg kogte også en masse lister til de buede vinduer. Ikke så svært, men tidkrævende. Den øverste bue på de buede vinduer kunne ikke koges så meget, at jeg kunne bøje dem, uden at de flækkede, så jeg måtte lime 4 meget tynde lister sammen og bøje dem, før de tørrede. Jeg satte dem fast i rundingen i væggen medens de tørrede.

 
Jeg havde ikke lister nok til alle vinduerne, men jeg tager et par stykker ad gangen, som jeg samler, sliber, maler og sliber. Det bliver lettere, når jeg skal lave vinduer til de vægge, som bare er lige.
 
 
I tørretiderne maler jeg på trappen og huset. Se med i næste afsnit :-) 

3 kommentarer:

  1. Helt fantastisk som det tager form. Jeg er isaer betaget af de buede vinduer.

    SvarSlet
  2. Tak Anna håber det bliver godt.

    SvarSlet
  3. Hej Farmor,
    Denne bygning kommer smukt sammen. Jeg tror, at din trappe er fantastisk, og jeg elsker vinduerne. Fantastisk teknik til at gøre dem med kurven.
    Stort kram
    Giac

    SvarSlet