Faste læsere

søndag den 18. november 2018

Bagatelle I

Jeg besluttede mig for igen at bruge skumpap til min kikkasse, men denne gang bruger jeg Kapa Line foam i 1 cm tykkelse. Kapa Line foam er meget mere stabilt end almindelige skumpap plader. Det holder nemlig faconen, selv om man maler på det. Det ses også på prisen. Det har papir på begge sider, som med forsigtighed kan pilles af, så skummet kan manipuleres. Det kan også med forsigtighed slibes, og så fås det i forskellige tykkelser.

Jeg startede med gulvet i chateau Bagatelle. Det er valnød lister, der er skåret i længde og limet direkte på skumpladen, som først blev sprøjtet med hårlak for at seale den. Da listerne var lagt skar jeg 1 x 1 cm firkanter ud af noget træ. De blev malet sort og lagt ned i gulvet. Herefter fik det hele et tyndt lag bejdse.

Derefter blev gulvet slebet et par gange og derefter sprøjtet med lak, slebet og lakeret. Jeg ved endnu ikke, om der skal flere lag lak til.



Til den buede front skar jeg en masse riller i skumpappet, så det kunne bue. Her ser du en dry fit af buen og sidestykkerne. De er bare sat fast med malertape.


På bagsiden - som vender ind i kikkassen - kan man se, at rillerne ikke er skåret helt igennem.


På ydersiden har jeg limet et stykke karton på, så man ikke kan se rillerne.

 
Nu skal jeg så til at skære vinduer og døre på fronten. Spændende om jeg kan lave buede døre!

1 kommentar:

  1. A BRIILIANT solution for the curved front facade Jette and I am LOVING the floor!!!

    SvarSlet