Faste læsere

lørdag den 19. januar 2019

Bagatelle V

Jeg lavede en indvendig væg med loft til siderne af bygningen. Denne blev også lavet af Kapa skum. Jeg lavede en til hver side.

Derefter blev den malet indvendig med vintage kalk maling i grøn. Nicherne til vinduerne blev malet med vintage kalk maling i grå, ligesom jeg malede vinduesrammerne indvendigt med samme farve.


Til undersiden af toppen - som er loftet - fandt jeg et gammelt maleri på nettet, som jeg printede ud og omkransede med nogle gips ornamenter.



Næste skridt var at lave gardiner til vinduerne. Jeg havde noget blondestof, som jeg stivede og foldede på en pretty pleater. Da de var tørre, blev de limet foran vinduerne i top og bund. Blondestof har ikke let ved at holde folderne, selv om de er stivet, men jeg kan godt lide, at de sidder helt perfekt, og at de ikke er ens alleseammen.


Da det hele var tørt limede jeg de indvendige vægge til ydervæggen, således at åbningerne var ud for vinduerne. Hermed opnåede jeg en vis dybde ved vinduerne.

Jeg bejdsede derefter et fodpanel 3 gange, skar det til så det passede - omg en masse snit omkring vinduerne. Det var med at holde tunge lige i munden, og skære i de rigtige vinkler. Herefter blev top og bund af gardinerne skjult, og nu ser det bare ud som om, de altid har været sådan.


Dørene i den runde del af bygningen har fået håndtag og trappetrin.


Jeg havde to søjler, som jeg forlængede i den ene ende med en klods, som blev beklædt med et skumpanel. Først blev det hele malet med den samme grønne maling, som jeg havde brugt til væggene, og derefter blev detaljerne malet med guldmaling, ligesom jeg kom nogle tilfældige strøg af guldmaling på selve søjlen.


Jeg har limet fliser på toppen af de indvendige vægge, og bagefter skal et guldpanel og tapet på.


Her ser du fliserne, guldpanelet og tapetet.


4 kommentarer:

  1. This is looking Really Good Jette! And I think that your sheer curtains on the windows look Perfect!

    SvarSlet
  2. Thank you Elizabeth. The dome on the top of the Building will be a challenge.

    SvarSlet
  3. Hej Farmor,
    Hvilket vidunderligt arbejde har du opnået. Værelset begynder virkelig at tage form, og jeg tror, at dine gardiner er meget godt lavet.
    Stort kram
    Giac

    SvarSlet