Faste læsere

tirsdag den 12. marts 2019

Bagatelle VI

Hej alle sammen. Det er længe siden sidste indlæg, men jeg har været syg - først af 4 ugers influenza i januar, dernæst af en operation i halsen i begyndelsen af februar.

Jeg er nu helt på toppen igen, og jeg beklager, hvis jeg ikke har fået kommenteret indlæg på de blogs som jeg følger.

Jeg ville lave nogle karme til dørene i den buede del af Bagatelle. Også her brugte jeg Kapa foam board, men kun i 2 mm tykkelse. Jeg fjernede ydersiden af pap på begge sider og limede en kant på af 1 mm liste, som jeg havde kogt og bøjet i facon.


Jeg limede tapet på væggen i buen og på væggene på balkonen, ligesom jeg malede paneler med guld og limede på. Karmene blev også malet med guld, og så satte jeg nogle små metalblomster i bronze fast øverst på buen af karmene. Tapetet er fra Les Chinoiseries i Spanien.


Der kom også guldpaneler på balkonen.


Som I kan se, har jeg også fået lavet trin op til dørene i buen. Også de er lavet af Kapa foam board.


Jeg købte gelænder, bund og  spindler til balkongelænder. Først limede jeg det sammen, og derefter blev også de malet med guldmaling. I kan se hvilken guldmaling, jeg har brugt, og jeg må sige, at den er helt fantastisk.


Her ser I så gelænderet på plads.


Til sidst får I et billede af det færdige rum.


Nu skal taget og kuplen laves.

6 kommentarer:

  1. Hej Farmor,
    Jeg håber du føler dig bedre og bliver fuldt ud genoprettet fra din operation. Bagatelle kommer smukt sammen. Farvepaletten du har valgt til værelset ser meget kongelig ud. Rørene af guld tilføjer meget elegance.
    Stort kram
    Giac

    SvarSlet
  2. Your new door casings are Wonderful Jette and so are the golden balcony railings!
    This entire project is looking VERY FRENCH and VERY ELEGANT!
    I am sorry to learn that you have been ill but Very Happy that you are on the mend and back to work on this project "D

    elizabeth

    SvarSlet
  3. Dear Giac and Elizabeth
    Thank you so much for your concern and nice comments.

    SvarSlet
  4. una gran escena , muy buen trabajo:-)

    SvarSlet
  5. Det här ser verkligen fantastiskt ut!

    SvarSlet