Faste læsere

lørdag den 24. april 2021

Hvad sker der for mig?

 Ja, ja jeg ved godt, at det er evigheder siden sidste indlæg. Det betyder dog ikke, at jeg ikke har lavet noget, selv om det ikke er så meget.

Det seneste rum jeg viste jer, er nu blevet bibliotek. Det er ikke helt færdigt, men man får en idé til, hvordan det med tiden vil blive. Alle tingene er genbrug fra Lavender House.

Dagligstuen - som ligger ved siden af biblioteket - er der overhovedet ikke sket noget med endnu, men i sidste indlæg viste jeg jer den seng, jeg havde lavet. Jeg kunne derfor ikke vente med at lave soveværelse. Jeg er rimeligt tilfreds med resultatet.

Der er hvidt væg til væg tæppe på gulvet. Sidebordene er kits fra Jacomine. Bænken foran sengen er også et kit, som jeg har malet og broderet - de små tøfler er også lavet af mig.

Det "gamle" bogskab skal fyldes med tøj, tæpper og andre fornødenheder til brug i et soveværelse.

Der er endnu ikke kommet loft i soveværelset. Det du ser, er bare en løs plade, som skal blive til loftet, men lad os bevæge os gennem døren ind til badeværelset.

Dette rum var ved at tage livet af mig, og jeg er stadig ikke tilfreds, derfor er jeg ikke kommet videre endnu. Gulvet med de sorte og hvide fliser er OK. Al sanitet - badekar, vask, bidet og toilet er lavet af Marion i 3D print. Det er virkelig nogle skønne ting, hun laver, så det er heller ikke dem, der irriterer mig.

Nej - det jeg bliver så forbandet irriteret over er, at jeg næsten har brugt en formue på "marmor". Det var oprindelig tanken, at badeværelsets marmor skulle være gult og sort. 

Jeg startede med at finde billeder af marmor på nettet og printe dem, men resultatet var ikke særligt godt. Der er - så vidt jeg ved - ingen mini butikker, som har noget stort udvalg i marmor, men jeg fandt noget gult marmor på nettet, som så tilfredsstillende ud. Det var selvfølgelig fra Kina og tog en krig at få hjem, selv om det ikke kostede alverden - heldigvis - for det var forfærdeligt, da jeg så det. Det var i hvert fald ikke gult.

Til sidst måtte erkende, at jeg ikke kunne få gult marmor på væggene. Hos Silvan fandt jeg så nogle små ruller med både sort og hvid marmor. Forinden havde jeg hos Bog&Idé fundet en rulle gavepapir i hvid marmor med guld. Rullerne fra Silvan var selvklæbende. Det kan være lidt svært at se, men i alle nicher brugte jeg gavepapiret, og på væggene foran nicherne brugte jeg så den sorte selvklæbende - ja godaw do min bare. Det var bare ikke så selvklæbende, som det skulle være - og det er det, jeg var såååå utilfreds med, at jeg lavede det om flere gange, uden at resultatet blev synligt bedre.

Så her er jeg endt, og har ikke rørt det forbandede dejlige hus siden.



I stedet kastede jeg mig over at lave en diligence. Samlesættet er købt hos World Model i USA og er i 1:12, så den sagtens parkeres foran et at mine dukkehuse haha.

Jeg elsker at lave samlesæt, og det er alt for længe siden, jeg sidst har gjort det. Undervognen er færdig, hjulene kan dreje, og den er klar til at spænde hestene for.

Selve kassen ligger og venter på at limen tørrer, mens alle mulige tænger og klemmer prøver at holde det hele på plads.

Jeg har faktisk også en anden overraskelse på vej. Jeg forventer at modtage kasserne - ja kasserne - på tirsdag, medmindre der bliver importproblemer - men mere herom senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar