Faste læsere

torsdag den 26. maj 2022

The Folly ongoing

 Her kommer nogle billeder fra The Folly. Jeg har fået lavet en del, men jeg har ikke været så flink til at tage billeder undervejs - sorry.

Jeg har besluttet at underetagen skal være en butik - antikviteter og andre loppefund. Det der er mest værd at nævne på det første billede er den broderede skærm, som jeg har lavet. Alt andet på billederne, som ser hjemmelavet ud, er det også - enten nu eller på et tidligere tidspunkt.

Der er mange ting fra www.artofmini.com - eksempelvis fadet og kanden på bordet i baggrunden. Lysestagen er fra Alison Davis. Fløjten og de små budhaer er fra Miniseum. Bøgerne har jeg lavet.



Hvis vi bevæger os ovenpå vil den opmærksomme læser nok opdage, at gulvet igen, igen har skiftet udseende. Det gik op for mig, at med et kig ned til underetagen, var der slet ikke plads til noget på etagen. Så etage adskillelsen måtte væk igen, og en ny uden hul blev lavet.

Væggene blev tapetseret med mønstret sølvtapet og mørke lister blev monteret i overgangen til buerne. Det broderede gulvtæppe har jeg lavet. Det kan blive et fantastisk rum, og jeg på at det med tiden bliver det. Det mangler fortsat et personligt præg. Der skal også lys op.


Jeg har lavet hynden på sofaen som en kunstner i Rusland har lavet. Den er er købt for længe siden, men jeg endnu ikke har besluttet om den skal blive stående der. Når man ser billeder fra Studio E er alting så hyggeligt og fyldt med ting og sager. Jeg vil prøve at skabe samme stemning på førstesalen af The Folly, men om det lykkes er straks en anden sag. Busten på kommoden er fra Alison Davis, den var hvid men jeg har malet den.

På de næste billede kan man se det lille badeværelse, jeg har lavet. Matteringen på ruden i døren ind til badeværelset er fremkommet ved, at jeg har smurt lim på sådan lidt tilfældigt. Hensigten er at man ikke skal kunne kigge ind - og det er i hvert fald opnået - men samtidig kommer der lidt lys ind.


 Her kan man så kigge ind i badeværelset, som jeg faktisk er ganske tilfreds med.

Der mangler fortsat en masse ting på denne etage og også nedenunder, som kan fyldes med flere lopperier, men kommer tid kommer råd. Jeg skal have gennemgået mit lager for ting, der kan bruges.


Lad os gå udenfor og se, hvad der er sket her. Der er kommet en fliserække foran indgangen, og også nogle blomsterkrukker. Et par små duer har taget ophold på fliserne.

 

 

Der er kommet græs og buske og træer på grunden. Et lille fuglebad er der også blevet plads til.


 

Grunden er blevet afgrænset af et rækværk, og der er blevet plads til et gammelt sæt havemøbler. Til venstre slynger der sig en lille bæk, og der er naturligvis også en bro, så man kan komme over bækken.


 

Det var så morsomt at lave bækken, som først fik grus og sten i bunden og dernæst scenic water. På kanterne kom græs og blomster.


 

Broen var også sjov at lave. Jeg beklager igen, at ikke fik taget billeder undervejs.


 Det er et ganske fredeligt sted, så der er ingen fare for de små kaniner, som holder til i det bur, jeg har lavet til dem. De leger rundt omkring.



 Der går nok et stykke tid igen inden næste post. Det er ved at være sommer her, og jeg ved af erfaring, at det så mest er udendørs sysler, der pågår.

2 kommentarer:

  1. What a beautiful house and so many lovely accessories! The garden is amazing! Great work on the stream and the bunnies and the bridge! So much fun to be had!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Jodi still a lot to do.

      Slet