Faste læsere

mandag den 27. januar 2014

Processing

Så kom alle de fine vinduer:


Nu kommer den langsommelige proces, hvor de skal monteres. De indvendige kan jo først monteres, når væggene i rummene er klar, men de ydre vinduesrammer kan allerede nu monteres.

Birthe fra Miniseum, hvor jeg har købt vinduerne, er altid så sød at sende gaver med:


Denne gang en flot udskåret hylde med kroge til krus? og en fin stol.
Men ellers er jeg gået i gang med at omforme de oprindelige trapper til en enkelt trappe til trapperummet. Det er ikke nemt skulle jeg hilse og sige. For det første skal trappen have en anden drejning, og det betyder jo, at gelænder m.m. skal monteres i den anden side. For det andet skal der være en repos allerede på det andet trin.



I stedet for højredrejning, som på øverste billede af en af de oprindelige trapper, skal den nye være venstredrejet, hvilket nok ikke helt fremgår af billedet lige herover, men du kan i hvert fald se, at alle hullerne til dimserne i gelænderet (ja jeg ved ikke helt, hvad de hedder) er lukket med træ, for nu skal de jo være i den anden side!

Vender fluks tilbage med en smuk monteret trappe - hvis tingene flasker sig, som jeg vil, hvilket de ikke altid gør. Måske havde det været nemmere at lave en ny trappe helt fra scratch.

Nyd nu denne forbandede dejlige snevejsmandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar