Faste læsere

torsdag den 5. juni 2014

Herreværelset færdigt.

I sidste indlæg forlod jeg jer med et butlers tray bord, der skulle have voks. Det har det nu fået, og jeg er ganske tilfreds med resultatet, eftersom det er første forsøg.


Således opmuntret begyndte jeg på chesterfield sofaen. Jeg har brugt opskriften på en polstret stol, som jeg har modificeret.  http://1inchminisbykris.blogspot.dk/search/label/Make%20and%20upholster%20a%201%20inch%20scale%20chair Jeg har forlænget sædet til 11 cm, som jeg synes er passende for en sofa. Jeg har også forkortet ryglænet, så det er på højde med armlænene.


Set fra siden, hvor man kan se, hvordan sofaen er opbygget af skumplader og meget kraftigt pap.


For at få rundingen på ryggen ligesom armlænene, limene jeg en rundstok på ryggen og nogle små hjørner.


Derefter blev armlæn og ryg monteret med karton.


Stoffet på sofaen er forstof. På bagsiden af ryggen og armlænene er 1 lag sort filt, 1 lag engangs vaskeklud og et lag tyndt karton, som forinden er tegnet op i tern, så jeg kunne se, hvor fordybningerne skulle være. Alle lag blev så syet sammen ved at sy op til forsiden i første markering, tilbage 1 mm ved siden af til bagsiden, hen til næste markering og sy det samme. På næste række sys forskudt. Herefter blev anvisningen stort set fulgt. Du kan se hvordan man syr dette på samme hjemmeside som stolen. Her skal du blot se under madras.


Til sidst syede jeg et par små puder. Herefter var også sofaen færdig.




Nu kunne resten af tilbehøret til herreværelset placeres. Her ses højre side af værelset. Dartskiven og kontormøblerne er købt hos Minimum World. Kakkelovnen er et chrysnbon kit, som jeg har samlet. Lampen er fra Miniaturehuset, det lille billede har jeg selv lavet, giraf, tromme og tæppe er swaps, jeg har fået.

Bemærk i øvrigt stikkontakten, som lampen sidder i. Den er lavet af et kvadratisk stykke karton, som er limet på væggen. Derefter er der boret hul til bagsiden af væggen. På ledningen har jeg så trukket en hvid perle, som er lime på kartonen. Meget livagtigt. Idéen har jeg fået fra Otterine, som venligst har givet mig tilladelse til at bruge hendes idéer, som hun har rigtig mange af. Du kan se hendes blog i min blogliste.


Her har vi herreværelset set forfra. Giraffen, masken og tæppet på stolen er også swaps. Statuen er meget gammel, og jeg ved ikke, hvor jeg har den fra. Fiskestangen og askebægeret med cigaren er fra Minimum World. Den lillebitte skildpadde er fra miniatureklubben Coco.

Endelig har vi venstre side af herreværelset. Som i kan se, er døren ind til stuen også færdig og monteret. Våbnene har jeg lavet, ligesom jeg har lavet "grammofonen", som er købt hos Miniseum sammen med pladerne på gulvet. Lampetten er fra Minimum World og billedet på væggen er også fra Afrika swappen.

Så er det vist stuen, der skal igangsættes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar