Faste læsere

lørdag den 13. december 2014

Jul - jul - jul

 
Jeg har været lidt fraværende i den sidste tid, men jeg har haft travlt med at shine mit "gamle" hus op, så det er klar til at blive solgt.
 
 
Jeg har købt 2 nye bøger. Den her viste beskriver i detaljer, hvordan man laver meget, meget flotte miniaturemøbler. Desuden er ca. 19 projekter man kan lave. Jeg glæder mig vildt meget til at komme i gang. Først skal jeg dog øve nogle detaljer, og det kræver dels en elektrisk dekupørsav, dels en drejebænk. Jeg har valgt begge dele, som fås for tilsammen lidt over 2.000 kr., så det skal være julegaven til mig selv. I får billeder, når de er i hus.
 


Den anden bog jeg har købt, har jeg ikke fået leveret endnu. Jeg bestilte den i går, men det er den her:

Image of The Ferd Sobol Editions Miniature Furniture book
 

Det er The Ferd Sobol edition. Det er helt fantastiske miniaturemøbler, han laver. Prøv at se her: https://www.pinterest.com/soboleditions/the-ferd-sobol-editions-work-worlds-finest-miniatu/ eller på hans hjemmeside.
 
Jeg har også haft travlt med at sy et juletræstæppe til dukkehuset.
 
Her er det halvt færdigt. Det er et kit fra Janet Granger. Der er syet på 32 count silk gauze og måler ca. 12 cm i diameter. Der er mange, mange sting.
 
 
og her er det færdige resultat.


og her det pyntede juletræ på tæppet. Juletræet - ca. 20 cm. - lyskæden, pakkerne, og pynten er købt hos Miniseum. Den lille hæklede engel og de to hjerter er swapgaver.


Her er et nærbillede af englen. Den er sååå fin.
 
 
Og så mine kære venner. Rigtig glædelig jul og godt nytår til jer alle sammen. Nu venter vi bare på snevejret - i hvert fald her på Sjælland.

 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar