Faste læsere

mandag den 12. januar 2015

Skorsten

Hurra så blev jeg færdig med at lime mursten på skorstenen. Facaden har også fået mursten, så det går langsomt fremad, og det svinder foruroligende hurtigt i mit lager af mursten. Så hvis nogen af jer gider sende mig æggebakker - helst tomme :-) - fra æg med 10 stk., vil jeg være utroligt glad, ellers kan jeg godt se, at det vil tage utroligt lang tid at få muret hele huset. Sååå mange æg spiser vi jo heller ikke.

Her ses den underste del af skorstenen. Det øverste skal males som en stenplade.



Her er den øverste del af skorstenen. Der er sat afdækningstape på nogle steder for at holde murstenene på plads, mens de tørrer. Øverst er skorstenen skåret af, så den passer til taghældningen. Det allerøverste af skorsten skal sidde på taget, men den del vender jeg tilbage med.


Her får man en fornemmelse af, hvor stor skorstenen bliver.


Jeg har også bestilt - og lang om længe fået - tapeter fra Les Chinoiseries i Spanien. Hele 12 dage har det taget, så jeg var ved at tro, de slet ikke kom frem, men jeg skal da lige love for, at billederne på deres hjemmeside yder fuld retfærdighed til produkterne. De er trykt på meget kraftigt papir, så det vil ikke være nødvendigt, at lime tapeterne på karton først. Jeg glæder mig til at få dem op.

Dette er til gulvet i hallen


Dette er til gulvet i køkkenet.

 
Til badeværelset. Jeg har købt 2 ark for at få nok, og de er IKKE ens i motivet. Herligt, så kan jeg få en hel frise på væggen. Jeg ved endnu ikke, om jeg vil bruge den nederste del endnu.



Dette er til systuen, og

 
dette er til det ene soveværelse.


 
 
Der er et par rum mere, som jeg ikke har taget stilling til, hvordan skal se ud, men det skal være et atelier.
 
Der er hall, stue og køkken i stueetagen, 2 soveværelser og badeværelse på 1. sal, og systue og atelier på 2. sal.

1 kommentar:

  1. Hej, og tak for en fin blog. Jeg har netop "fundet" dig, og klart jeg skal vist lige nærstudere lidt mere, når klokken ikke er langt over sengetid. ;) Jeg vil straks tilføje dig til min liste over blogge jeg følger, og du er mere end velkommen til at kigge ind på min spritnye blog www.mitmini.blogspot.dk

    SvarSlet