Faste læsere

tirsdag den 16. juni 2015

Tagrender

Et hus har tagrender, så det skal mit hus selvfølgelig også have. Jeg har købt halvrunde samt runde pvc rør i to dimensioner hos www.Modelskibet.dk Dernæst har jeg skåret de halvrunde rør i de længder, som tagrenderne skal have.  
 

Bagefter borede jeg huller i den ene ende af tagrende til nedløbsrøret. For at lukke tagrenderne i begge ender limede jeg kraftigt karton i begge ender. Da det var tørt skar jeg kartonen til.


Jeg skar også små stykker af det tykkeste pvc rør. Disse skal illudere samlinger.


Nedløbsrørene blev bukket i facon ved hjælp af en varmeblæser - det skal man altså øve sig lidt i og de små stykker til samling blev monteret.


Først blev det hele malet med sølvmaling. Da det var tørt blev det malet med en blanding af sølv og sort maling.

Der skal nok lægges lidt blade og mos i tagrenderne, og så skal der da også være en tønde til opsamling af regnvand og nok også nogle afløbsriste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar