Faste læsere

lørdag den 4. juli 2015

Husets exteriør


Jeg har lavet en kasse til kældernedgangen, hvor adgangen til ledningerne er skjult. Inspirationen fik jeg her http://www.otterine.com/blog/blog1.php/the-haunted-heritage-a-pictorial Bare blad nedad på siden og nyd alle Otterines billeder. Hun er sååå dygtig.

Nå men jeg startede med selve kassen, som jeg lavede i skumplade.
 

Så skar jeg noget finer til, som jeg limede på kassen.


Lågerne blev lavet af et stykke tyndt krydsfiner, som også blev beklædt med finer.



Til sidst fik kassen noget bejdse og olie, og så monterede jeg hængsler, lås og greb.



Her ser du så min fuglerede af ledninger under huset. Der er alt for mange ledninger til den lille sikring, som sad på skinnen, og resultatet var da også, at det kunne den ikke holde til. Heldigvis har jeg en mand, som er kyndig ud i det elektriske, og han satte en dims på (den sorte ledning) og en meget større sikring - og voila - så virker det.
 

Jeg har også sat elmåler op. Så nu er det slut med at få gratis lys - haha.


Nu er det ydre næsten så færdigt, som det kan blive, så I får lige en rundtur. Her er den ene gavl.
 

Her verandaen, hvor en blåregn snor sig om den ene terrassestolpe.


Et lille kar med vand og beplantning.


 Taget ligger foreløbig løst på, og af samme grund er der heller ikke monteret tagrender endnu, men kloakdækslerne ligger klar.
 

Her er kældernedgangen ved siden af gasmåleren.


Tagvinduet til systuen.


Til sidst lidt aftenstemning fra verandaen.


Og så skal jeg vist i gang med 1. salen indvendigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar