Faste læsere

fredag den 21. juli 2017

Stue 4. del

Dette er bare et kort indlæg om færdiggørelsen af stuen. Nu mangler den kun at blive møbleret.

I husker nok, at jeg var vildt skuffet over det tapet, jeg havde sat op. Efter mange overvejelser besluttede jeg at male stuen.

Jeg beholdt panelerne, men malede resten af væggene mos grønne. Jeg brugte Jeanne D'Arc vintage maling, og farven er noget dybere grøn, end det fremgår af billederne.

Herefter gik det pænt stærkt. Jeg fik sat billeder op. Lavet gardinstang og gardiner og monteret spærene.
 

I bunden af spærene har jeg sat et gulv til loft maleri. Det er et maleri, som jeg har i 1:1, og som en kær nu afdød ven har malet til mig. Der skal naturligvis tag udenpå spærene, men det må vente lidt endnu.

Hemsen har fået installeret en væglampe (købt hos ??). En  lille gulvløber - det er egentlig et bogmærke - som  jeg fik i en mysteri-æske fra et broderifirma.

Gyngestolen med fodskammel er et chrysnbon kit. Hynderne er eget design og verdens nemmeste lille bord hænger på kanten af rækværket. På bordet ligger en lille bog om dukkehuse.


Spærene bliver båret af nogle gips brackets. Radiatoren er købt hos Miniseum.


Der står en mild brise ind ad dørene fra balkonen, som får gardinerne til at blafre.

Der er kommet en lysekrone i "loftet". Den er købt hos Miniseum.


Og her kan man så rigtig se trappen, som nu er blevet malet.


Skabet er blot sat ind for at vise, hvor det skal stå, når det er færdigt.



Det var så det for denne gang. Næste rum bliver badeværelset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar