Faste læsere

torsdag den 23. august 2018

Nye broderier

Nej, jeg har ikke helt opgivet mine miniaturer (endnu), men som tidligere fortalt har jeg ikke plads til flere huse i mit værelse, og da jeg er næsten helt færdig med mit 4. hus, gemmer jeg de sidste projekter til vinter.
 
Men jeg har jo også en anden passion - nemlig broderi.
 
For lang tid siden - jeg tror det var i vinter engang - læste jeg en anmeldelse om en bog med broderede dyr. Det var Hazel Blomkamp fra Syd Afrika, som var i gang med at skrive den. Jeg kender udmærket Hazel Blomkamps arbejder og har tidligere lavet nogle af hendes broderier. Bl.a. dette, som efterfølgende er blevet til en pude.
 
 
Nå, men omsider blev bogen færdig, og jeg bestilte straks to kits hos Hazel.
 

Mit barnebarn skal have det ene broderi, så hun fik selv lov til at vælge, hvilket dyr det skulle være. Hun valgte elefanten Shirley.


Den har jeg nu broderet på i ca. 3 måneder, og dette er så langt, som jeg er kommet indtil videre.


Broderiet er monteret på en stor broderiramme, så den var ikke til at slæbe med på den ferie til Frankrig, som jeg lige er kommet hjem fra.


Til mig selv valgte jeg uglen Maureen.


Og den tog jeg så med på ferie. Jeg nåede så langt på ferien


Jeg havde ikke rigtig noget at transportere materialerne i, så jeg broderede og syede en taske til tingene af materialer, jeg havde liggende, så tasken er faktisk gratis.




Håber I synes om dette indlæg, selv om det ikke handler om miniature.

1 kommentar:

  1. Hej Farmor,
    Dine færdigheder med en nål er meget imponerende. broderiet er bare smukt. Jeg elsker de mønstre, du bruger, og dit håndarbejde ser meget præcist ud.
    Stort kram
    Giac

    SvarSlet