Faste læsere

søndag den 28. april 2019

Jeg ved det er længe siden

og jeg har desværre ikke nogen mini nyheder til jer.

Hvis I ikke orker at læse alt dette, forstår jeg det godt, men jeg synes jeg skylder jer en forklaring på mit fravær.

Som nogen af jer måske ved, er jeg dialysepatient, og jeg er derfor også tilmeldt en liste til transplantation for en ny nyre. I forbindelse med det årlige check up fik jeg som sædvanligt foretaget en mammografi, men denne gang kunne de desværre se en knude på det ene bryst.

Jeg blev meget bekymret, da det efter en biopsi viste sig at være brystkræft. Jeg begyndte at gå til diverse samtaler og undersøgelser, og i mellemtiden bare græd og græd jeg. Jeg var helt nede i kulkælderen, og tiden indtil operationen var bare sååå svær.

Jeg havde ingen overskud til hverken miniature eller mit normale daglige liv. Alting gik med at tænke og tænke - især sorte tanker. Heldigvis var min mand med mig hele vejen, og min familie har været så søde og sendt mig mange tanker og hilsner på Messenger. Det sværeste var samtalen med min søn, som indtil juli bor i Australien. Det er så langt væk, og sådanne beskeder skal man ikke have over telefonen.

Den 26. april blev jeg så opereret, og beskeden var efterfølgende, at der var tale om en meget mild form for kræft, som kunne have været behandlet med medicin, men som på grund af chancerne for at få en ny nyre måtte opereres. I kan slet ikke forestille jer, hvordan man reagerer. Fra at have haft nogle lange uger med flere og flere sække cement på skuldrene, kom jeg op i en luftballon og var lige pludselig flyvende.

Alle de grimme tanker om død og kemo var væk. Jeg var bare så glad og kunne ikke holde op med at snakke haha.

Jeg har endnu ikke fået det helt endelige svar på resultatet af mikroskopien, men jeg er ikke særligt bekymret.

Nu er jeg klar til at fortsætte med miniature, og mit lidt forsømte hjem skal også have en overhaling.
Det er forår, vejret er dejligt og livet er herligt.

På snarlig gensyn kære venner. 😤 😤

2 kommentarer:

  1. Oh Jette! I can only imagine the anguish and the worrying you must have been feeling, from all of that negative thinking, and yet so difficult to get out of.
    I am glad that the cancer can be treated with a medication and that you are now feeling more positive and hopeful. May GOD bless you and Heal you completely, from the top of your head to the tips of your toes!

    elizabeth

    SvarSlet
  2. Thank you dear Elizabeth. I am very hopefull and positive now :-)

    SvarSlet