Faste læsere

mandag den 22. juli 2019

Udvendig kuppel


Der er sket virkelig meget siden sidste post. Det er som om begivenhederne ingen ende vil tage.

Min søn kom hjem fra Australien, så nu er hele familien endelig samlet igen, og alle har været så heldige at have arbejde igen.

Da vi havde fejret hjemkomsten, fik jeg desværre en infektion med hoste, så jeg måtte på en penicillin kur samtidig med at jeg skulle til strålebehandling.

Alt dette er heldigvis slut nu, men så viste det sig, at familiens hund, som Kristine har passet i de 3 år resten af familien var i Australien, var blevet meget syg. Naya er efterhånden 11 år, og ifølge dyrlægen var der ikke noget at gøre. Derfor sover hun stille ind i dag. Æret være hendes minde.


Nu håber vi så, at der ikke sker flere uheldige ting i år.

Jeg er efterhånden ved at være færdig med Chateau Bagatelle. Den udvendige kuppel er så småt ved at være færdig.

Jeg startede med at fylde gips og papmache på kuplen, så den kunne blive nogenlunde rund og jævn.
Så lavede jeg et gitter af tynde lister, som blev malet med guld.
 

Lige som indvendig blev kuplen så beklædt ned karton, som først blev malet 2 gange med grønt og derefter penslet med kobberstøv.


Jeg kunne godt have ønsket mig en mere jævn kuppel, men det har ikke været noget let arbejde, og det er lavet om flere gange end jeg ønsker at tænke på, så nu må det være som det er indtil videre.


Kobberstøvet er egentlig til kager og kan spises haha, men jeg fandt det velegnet til dette brug.
 

Nu skal der så bare laves rækværk og lægges fliser på taget.

Jeg har for længe siden lavet Lea Frisonis hus, og jeg har nu besluttet at sætte det til salg.



Mere om det efter sommerferien. Jeg laver formentlig en gruppe på facebook med billeder af alle rum og pris.

2 kommentarer:

  1. Sounds like you have weathered a lot of storms over the previous months regarding personal health issues as well as losing a Beloved pet. Life is not always easy is it Jette?
    On the positive side, however, your son has returned from Australia and your family is reunited after a long time apart and that must feel WONDERFUL! :)
    Your work on your dome for Bagattle is an ingenious solution and it looks Great!

    I find it amazing how our hobby gets us finding solutions for complex problems through a variety of creative methods and means- BRAVO!

    SvarSlet
  2. You are so right Elizabeth. Thank you for your nice comment. I really hope the rest of this year will be better than the first half.

    SvarSlet