Faste læsere

lørdag den 5. oktober 2019

Det går fremad

Endelig, endelig fik jeg de nye hjul. Det har også næsten kun taget 1 måned. Heldigvis kunne jeg følge dem undervejs via tracking koden. De har virkelig været ude på en rejse: Fra Miami via Opa Locka tilbage til Miami, hvor de lå på forskellige postcentre i 7 dage. Derefter til Jamaica (5 dage), så til New York og endelig til sidst Danmark via Reykjavik.

Her er de nye hjul ved siden af de gamle. De er præcis magen til, men en anelse mindre.



Dette er, hvad jeg fik leveret.


Det er utroligt så snavset man bliver, når man arbejder ned laserskåret træ. Derfor er det også vigtigt af slibe alle skæreflader, så sod og aske forsvinder inden man limer.


Her er et gammelt og et nyt hjul lagt oven på hinanden, og man ser tydeligt størrelsesforskellen.


Der medfulgte to ting, som jeg antager, at jeg ikke får brug for??!!


Eftersom jeg ikke fik nye eger med, var jeg selvfølgelig spændt på, om det hele nu passede sammen. Pyih det ser det heldigvis ud til.


Selve vognen har jeg også fået malet nu. Jeg synes selv, resultatet er godt. Det har i hvert fald fået det look af gammelt slidt læder, som jeg var ude efter.



Der findes en miniaturist fra Sverige, som laver fantastiske skøjter, træsko m.v. Hun hedder MiniMarie, og hun har en shop på etsy, der hedder Minis2ou. Hendes mand laver helt vidunderlige tasker, og jeg er simpelthen nødt til at have denne her i min vogn. Desværre er den viste solgt, men måske kan han lave en til mig.

https://www.etsy.com/dk-en/listing/713796803/handmade-openable-antique?show_sold_out_detail=1

Jeg kunne så også godt tænke mig at lave en miniature læge, der kan sidde i vognen. Det skal være sådan en lidt ældre herre med grå bakkenbarter, en pænt stor mave, sort jakkesæt og vest og et lommeur i guld. Så kan det jo også være, at han skal have et stetoskop om halsen haha. og måske skal hans hund også have en plads i vogen.

Jeg har ellers ikke ligget på den lade side i ventetiden. Jeg har været på ferie i Bourgogne i Frankrig næsten hele august måned, og jeg fik en masse inspiration, som har udviklet sig til et projekt, som snart er færdigt.

I får lige et lille smugkik.

2 kommentarer:

  1. Godt at se de nye hjul endlig er naaet frem saa du kan komme hvidere. Den maleded del af vognen er bare helt fantastisk og jeg er helt enig i at du bestemt maa ha' den taske LOL!
    Det nye project ser spaendende ud.
    Anna

    SvarSlet
  2. Tak Anna. Jeg er glad for, at du kan lide vognen. Har netop bestilt en doctor :-)

    SvarSlet