Faste læsere

lørdag den 12. oktober 2019

Variationer

Så blev jeg færdig med The Doctors Buggy.

Resultatet er blevet som forventet. Acceptabelt men ikke perfekt. Jeg er normalt perfektionist, og derfor piner det mig, at mange af de ting jeg laver, kun bliver acceptable. Min søn har en god forklaring herpå, Han siger, at jeg er alt for utålmodig, når jeg arbejder med miniature, og vil have tingene færdige, før jeg er begyndt. Det KAN han have ret i, og jeg må nok arbejde med mig selv, for at blive bedre.

Men uanset - jeg er nogenlunde tilfreds med vognen, henset til at det er første gang. Jeg har kik på deres diligence, som jeg nok vil købe, når jeg er færdig med andre projekter, jeg har liggende.
 


I min sommerferie i år var vi også i Frankrig. Jeg elsker Frankrig. Jeg elsker deres byggestil, deres mad og deres tilgang til livet.

Jeg fik et væld af inspiration. Denne smukke port måtte jeg bare prøve at lave, og I fik et smugkik af den i den seneste blog.

 
Min version kom til at se sådan ud, og den er jeg til gengæld meget tilfreds med. Den var så sjov at lave.
 


En anden af mine passioner er broderi. Jeg slapper virkelig af, når jeg broderer, og her er jeg NØDT TIL at være tålmodig. Et forkert sting kan virkelig ses.

Jeg har lavet mange ting igennem årene - også i miniature. En af mine favoritter er Hazel Blomkamp fra Sydafrika. Jeg er efter 1 år of and on ved at være færdig med en ugle, hun har designet. Jeg har også lavet hendes elefant.


Nå - men jeg masser af projekter, der ligger og venter, så vi høres ved om forhåbentlig ikke så længe.

4 kommentarer:

  1. WOW Jette!!!!
    Everything you've shown has been FAB! Your buggy, the gates and gate posts, your embroidery... Such an AMAZING amount of TALENT you have! You may be the only one to see any flaws but to me it looks PERFECT!

    elizabeth

    SvarSlet
  2. Thank you Elizabeth. It always depends of the eyes that see.

    SvarSlet
  3. Vognen er blevet fantastisk flot Jette, det er ikke til at se hvad du ikke vil vaere tilfreds med, men jeg kender godt den foelelse.
    Porten er rigtig flot, med due paa toppen og det hele.
    Nyd dit broderi.
    KH Anna

    SvarSlet
  4. Tak Anna, men du kender det sikkert. Man ser selv alle de fejl, som ingen andre ser.

    SvarSlet