Faste læsere

lørdag den 26. oktober 2019

Diverse projekter

Jeg blev fuldstændig forelsket i gadelamperne i Meursault i Bourgogne, da vi var der i sommer.
 
Jeg har derfor forsøgt at konstruere en lampe ud af 4 forskellige tykke pvc rør, der kan gå ind i hinanden. De er hule indeni, så ledningen fra lampen er skjult. De to øverste rør er bukket over en form med en varmeblæser.
 
Lampen er lavet af papir malet med gul vandfarve, og karton.
 
Lampen står i en blomsterkasse af træ.
 

Fordi jeg allerede savner sommeren, lavede jeg havemøbler.

For et par år siden fældede vi et kirsebærtræ i haven. Jeg gemte en tyk gren, og den har så ligget og tørret. Min mand skar den for et par måneder siden op i 3 mm tynde plader. Et par af pladerne er brugt til dette bord med bænk.

Da limen havde tørret ca. 1 døgn, blev møblerne bejdset med kirsebær bejdse. Da det var tørt, fik det hele hvid antik voks.

Sjovt at forsøge at med tryk på træ - faktisk ikke særligt svært.





Det andet sæt havemøbler er lavet af nogle lister efter samme princip. Her er bare brugt en mørkebrun bejdse. Også her er brugt voks.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar