Faste læsere

tirsdag den 3. marts 2020

Kanalhus del 4


Vi sluttede med vinreolen i sidste blog. Nu er vinkælderen færdig, og sådan ser den ud.

Vinflaskerne har jeg købt forskellige steder. Tønderne er købt hos Miniseum, lanternerne har jeg selv lavet, og også stolen samt vinkassen på stolen. Våbenskjoldet ved vinreolen er min egen families.

På vinreolen i midten står et lille fad med en ost og en kniv. Ved siden af står en sifon. Foran den ene reol er der blevet plads til to champagneglas, og et fyldt vinglas står foran den anden reol.

Billederne er taget før loftet blev lagt på.
 


 Ved siden af vinkælderen er først vaskerum og dernæst garage, men lad os nu lige gøre omgivelserne udenfor færdige.

På trappen står et oliventræ, lavet af mig. Gadelampen har jeg også lavet - den kan laves på bestilling og er en kopi af en autentisk lampe, jeg så på min ferie i Meursault, Frankrig sidste år.


Porten bag ved gadelampen har jeg også lavet. Også denne sælges, og jeg har 3 på lager. Også den er en kopi af en autentisk port fra Meursault. Træet og dobbelt døren, har jeg også lavet, og disse er genbrug fra Lavender House.



Over døren ses lidt af et vindue. Både dør og vindue har fået tilføjet gardiner, fordi det lille hus, de er monteret i, skal bruges til at skjule ledninger samtidig med at de er nemme at komme til.


På den anden side af lednings huset ser vi døren ind til garagen. Den er lavet af mig, og foran garagen blev der plads til en lille baghave.

De gule roser har jeg lavet, de orange og blå blomster er fra Miniseum, gipsfiguren på udhænget er fra Sue Cook, metal rækværket er fra Miniseum, stolen og scooteren husker jeg desværre ikke, hvor jeg har købt, og stenene, som jeg har knækket, er overskud fra fortovet.



Jeg skal nu i gang med 1. salen.

1 kommentar:

  1. Absolutely EXCELLENT work Jette! I Adore how you have incorporated a mini garden within such a limited space, yet to a great effect, and with the addition of the scooter they're a match made in heaven!

    SvarSlet